تابلو پشت بامی

تابلو پشت بامی برای نقاط مرتفع، آسمان خراش ها و پشت بام های با ارتفاع متغیر مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر رساندن پیغام تبلیغاتی در راستای زیبا سازی ساختمان هم از این گونه تابلوهای تبلیغاتی کمک استفاده می شود. نور پردازی، ابعاد تابلو، مسافت و فاصله نمایش دادن پیغام و رعایت کردن اصول استاندارد نصب و متریال با کیفیت تنها بخشی از مواردی است که در پرسه نصب باید به آن دقت شود.

• تابلو پشت بامی
• ابعاد بسیار بزرگ
• رساندن پیام از مسافت دور

 

عواملی که در طراحی تابلو پشت بامی تأثیرگذار است؟

تابلو پشت بامی را بر روی ساختمان های با ارتفاع متغیر مورد استفاده قرار می دهند از همین رو باید پارامترهای را در حین طراحی و ساخت این محصول مد نظر قرار داد.

نور پردازی تابلو پشت بام

یکی از مهم ترین المان ها فرایند نور پردازی بر روی تابلوهای پشت بامی است به این دلیل که قابلیت رؤیت آن در شب به راحتی فراهم باشد. این نور پردازی باید به گونه ای باشد که از فاصله دور هم قابلیت خواندن داشته باشد و طرح روی تابلو را به طور واضح به نمایش بگذارد. بسته به تم های رنگی که برای تابلو در نظر گرفته شده است رنگ چراغ های که در راستای نور پردازی مورد استفاده قرار می گیرد باید متفاوت باشد. این تضاد جلوه بصری زیبا تری را به رخ می کشد.

  • نور پردازی برای قابلیت رؤیت بهتر در شب
  • نور پردازی با رنگ متضاد تابلو و تصویر سازی زیباتر

 

ابعاد و اندازه تابلوهای پشت بام

یکی از بارزترین ویژگی های این تابلوها اندازه و ابعاد نسبتاً بزرگ آن ها است. به شکلی که از مسافت های طولانی هم جلب توجه می کند و پیام تبلیغاتی خود را به مخاطب می رساند. شما می توانید متناسب با فضایی که قصد جایگذاری تابلو را دارید اندازه و ابعاد آن را تغییر دهید. بر فرض تابلو پشت بامی برای یک ساختمان ده طبقه به مراتب بزرگ‌تر از یک واحد دو طبقه باید در نظر گرفته شود تا به خوبی خود را به تصویر بکشید.

  • اندازه و ابعاد بزرگ تابلو
  • تغییر ابعاد بسته به تعداد طبقات

 

قوانین و استانداردهای نصب تابلو روی بام

تابلو پشت بامی را نمی‌توان روی درخت یا در معابر عمومی نصب کرد؛ زیرا ممکن است شاخه شکسته و به عابر پیاده آسیب وارد شود. به همین خاطر روند نصب تابلو در پشت بام با رعایت کردن قوانین و مقررات اصولی به منظور مستحکم شدن تابلو دنبال می شود. این امر باید زیر نظر تابلوساز حرفه ای دنبال شود تا هیچ مشکلی پس از نصب برای کسی حادث نشود.

  • عدم نصب روی درختان بلند
  • ممنوعیت نصب در معابر عمومی

 

کیفیت کار

تابلو پشت بامی باید از کیفیت بسیار بالاتری نصبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی دیگر برخوردار باشد. مقاومت و دوام تابلوی تبلیغاتی فروشگاه در برابر شرایط جوی و تابش نور خورشید اگر مد نظر قرار داده نشود در کوتاه ترین زمان ممکن فرسوده و از بین می رود. این را به یاد داشته باشید که طرح های حرفه ای و چاپ بنر و فلکسی با کیفیت برای تابلو پشت بامی باید لحاظ شود تا خوانایی آن در بلند مدت کم نشود.
• کیفیت بنر تبلیغاتی
• مطلوب بودن طرح چاپی

متریال استفاده شده

تابلو پشت بامی را با استفاده از متریال با کیفیت و با شکل و طرح های متنوع می سازند. زیر ساز این تابلوها عموماً پروفیل آهن سنگین است که ایمنی و مقاومت آن را تضمین می کند. همچنین برای ساخت زمینه اصلی تابلو از کامپوزیت، ترموود و چوب پلاست استفاده می شود. حروف برجسته ای که برای این تابلو مغازه استفاده می کنند جنس چلنیوم، استیل و حروف پلکسیتابلو پلکسی دارد.

  • زیر ساز پروفیل آهن سنگین
  • زمینه اصلی کامپوزیت، ترموود و چوب پلاست
  • جنس حروف چلنیوم، استیل و پلکسی

پروسه تولید تابلو پشت بامی چگونه است؟

برای ساخت تابلو پشت بامی از حروف برجسته پلاستیکی فشرده سه بعدی بسته به نیاز مشتری استفاده می شود. در این روش ترموفرمینگ با دستگاه های تمام اتوماتیک دنبال می شود. اجزای تشکیل دهنده حروف برجسته شامل نمای حروف، لبه ی حروف و پشت است.

نمای حروف

نمای تابلو چلنیوم عموماً از جنس پلکسی است که قابلیت انتقال نور را دارد و به راحتی می توان رنگ های متفاوتی را روی تابلو به نمایش گذاشت. برای ساخت تابلو چلنیوم الماسی از دو لایه پلکسی با دو رنگ متفاوت استفاده می کنند. در نهایت برای تابلوهای استیل برجسته که قابلیت انتقال نور فراهم نیست از داخل روند نور پردازی دنبال می شود.

  • چلنیوم و تم های رنگی متنوع
  • استیل و نور پردازی از داخل

     

لبه حروف در تابلوی پشت بام

لبه حروف نقش برجستگی حروف را ایفا می کند و اندازه استاندارد آن عموماً ۷، ۹ و ۱۱ سانتی متر در نظر گرفته می شود. برای لبه های چلنیوم از رول چلنیوم استفاده می شود که بسته به متراژ حروف قیمت تابلو تخمین زده می شود.
• اندازه استاندارد از ۷ تا ۱۱ سانتی متر است.
• میزان چلنیوم در تعین قیمت تأثیر دارد.

پشت کار تابلوهای پشت بام

پشت کار عموماً با استفاده از چوب و PVC طراحی می شود. روشنایی تابلوها نیز با ال ای دی و اس ام دی تأمین می شود. این لامپ ها به صورت بلوکی در کنار هم قرار می گیرند و نور تابلو را فراهم می کنند.
• چوب و پی وی سی
• لامپ  SMD یا LED

تابلو پشت بامی برای نقاط مرتفع عموماً استفاده می شود. در کنار پیام های تبلیغاتی برای زیبا سازی ساختمان نیز به کار گرفته می شوند. نور پردازی، ابعاد تابلو، متریال استفاده شده و قوانینی که در پروسه ساخت آن مد نظر قرار گرفته می شود در طی این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی تابلو پشت بامی مؤثر واقع شده باشد.

ارسال پیام با واتساپ

مشخصات و قیمت مورد نظر خود را در واتساپ ارسال نمایید تا قبل از سفارش هرگونه تابلو سازی راهنمایی شوید.

Heydari Panel

همه نمونه کارهای تابلو سازی را ببینید!

نمونه کار تابلو سازی چلنیوم و حروف برجسته

ما نمونه های مختلفی برای شما آماده کرده ایم. انواع مختلف نمونه های تابلوسازی را اینجا ببینید.

مطالب وبلاگ