کامپوزیت : کامپوزیت نوعی ورق است که در نمای ساختمان و بک گراند تابلو از آن استفاده میشود. ورق کامپوزیت از سه لایه تشکیل شده است: شامل : دو لایه پشت و رو که از جنس آلومینیوم است و لایه میانی که از جنس پلاستیک میباشد. دلیل به کارگیری کامپوزیت و مزیت آن نسبت به سایر متریال ، اولاً مقاومت بسیار بالای آن در مقابل آسیب دیدگی، نور آفتاب و شرایط جوی ، ثانیاً شکل پذیری بسیار عالی آن میباشد. تنوع رنگ و طرح ورقهای کامپوزیت بالاست و و طرحهایی مانند چوب، گرانیت ، نقره ای خش دار و … در آن یافت میشود. کامپوزیتهای استفاده شده در تابلوسازی حیدری از اجناس اورجینال و بهترین نوع موجود در بازار میباشد.
تابلوسازی، حروف برجسته، نمای کامپوزیت
حروف چلنیوم، تابلوسازی حیدری
چلنیوم : چلنیوم غالباً به حروفهایی اطلاق میشود که معمولاً از 7 تا 13 سانتی متر برجستگی دارند و لبه آنها از جنس آلومینیوم و در رنگهای نقره ای ، طلایی ، مشکی و … میباشد. تابلوسازی حیدری برای لبه حروف از مارکهای اسپانیایی که در نوع خود بهترین میباشند استفاده میکند. برای روشنایی داخل حروف نیز لامپهای اس.ام.دی ساخت کره یا تایوان به کار برده میشود . در سالهای اخیر برای روشنایی تابلو از نور نئون ، مهتابی و یا ال.ای.دی استفاده میشد که هزینه نگهداری و مصرف بالاتر و همچنین طول عمر و شدت نور کمتری نسبت به اس.ام.دی داشتند. امروزه لامپهای اس.ام.دی به عنوان منبع نور حروف به کار برده میشوند. این لامپها در کشورهای مختلف از جمله ایران ، چین، تایوان و کره ساخته میشود، که مرغوبترین نوع آن در حال حاضر در تایوان و کره تولید میشود، که دچار خاموشی یا افت نور نمشود، کاملاً ضدآب میباشند و دارای 5 سال ضمانت روشنایی هستند. طلق رویه حروفها نیز از جنس پلکسی تایوانی میباشند که در دراز مدت رنگ و کیفیت خود را از دست نمی دهند.
حروف استیل : این حروف نوع دیگری از حروف برجسته است که شامل با نور و بدون نور میباشد. یکی از انواع بانور حروف استیل از جدیدیترین نوع حروف برجسته است ؛ به این صورت که روی کار از جنس استیل ( معمولا میرور طلایی رنگ ) و در زیر آن حروف پلاستیک چسبانده میشود و نورپردازی آن بسیار زیبا و شکیل است.
حروف استیل، تابلوسازی حیدری
حروف پلاستیک، تابلوسازی حیدری
حروف پلاستیک : این حروف نیز نوع دیگری از حروف برجسته است که جنس لبه و روی کار از نوع پلکسی مرغوب تایوانی و در رنگهای مختلف است و منبع نور آن نیز از جنس اس.ام.دی تایوانی و کره ای میباشد.
لایت باکس : لایت باکس نیز یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی است که در گونه های مختلف ساخته میشود : لبه لایت باکس ممکن اسن از جنس چلنیوم یا پلاستیک باشد ( که در صورت پلاستیک بودن به آن نئون پلاستیک گفته میشود ). طرح روی تابلو نیز به دو صورت است : یا روی استیکر چاپ میشود که چاپ آن باید کیفیت بالایی داشته باشد، روی استیکر نیز یک لایه لمینت به عنوان محافظ چسبانده میشود. و یا اینکه با دستگاه لیزر برش داده میشود و به صورت برجسته ( از 2 میلی متر تا 20 میلی متر ) پشت یا روی پلکسی چسباند ه میشود و نور اس.ام.دی از آن عبور میکند .
لایت باکس، تابلوسازی حیدری
حروف چلنیوم دوبل : حروف دوبل نوعی از حروف برجسته چلنیوم میباشد، به این صورت که علاوه بر نور داخل حروف، قسمت پشت آن نیز دارای نورپردازیست و این نور میتواند به صورت تک رنگ و یا هفت رنگ ( آر جی بی همراه با ریموت کنترل ) باشد .